Zgłoś wypadek przy pracy
Kraków:
poniedziałek - piątek w godzinach 7:00 - 15:00
- sekretariat: 12 422-90-82 (po godz. 15:00 automatyczna sekretarka)
- fax: 12 421-50-11
- całodobowo: 604-597-785 (wyłącznie do zgłoszeń wypadków)
Nowy Sącz:
poniedziałek - piątek w godzinach 7:00 - 15:00
- centrala: 18 448-25-11 (po godz. 15:00 automatyczna sekretarka)
- fax: 18 448-25-25
- całodobowo: 602-289-179 (wyłącznie do zgłoszeń wypadków)
Tarnów:
poniedziałek-piątek w godzinach 7:00 - 15:00
- centrala: 14 620-28-50
- fax: 14 620-28-55
- całodobowo: 606-222-567 (wyłącznie do zgłoszeń wypadków)
- nazwa i adres pracodawcy,
- skutki wypadku (rodzaj odniesionych obrażeń),
- status poszkodowanego
(pracownik, zleceniobiorca, pracownik agencji pracy tymczasowej itp.),
- imię i nazwisko poszkodowanego, wiek, wykonywany zawód,
- krótka informacja o okolicznościach zdarzenia,
- dane do kontaktu z osobami mogącymi udzielić dalszych informacji
(pracodawca, pracownik służby bhp itp.),
- zgłaszający (imię i nazwisko, zajmowane stanowisko).
Obowiązki pracodawcy w razie zaistnienia wypadku przy pracy:
Obowiązki powyższe regulowane są poprzez art. 234 § 1, 2, 3 i 4 kodeksu pracy. Pracodawca, w razie zaistnienia wypadku przy pracy jest obowiązany do:
-
podjęcia niezbędnych działań eliminujących lub ograniczających zagrożenie
-
zapewnienia udzielenia pierwszej pomocy osobom poszkodowanym
-
ustalenia w przewidzianym trybie okoliczności i przyczyn wypadku
-
zastosowania odpowiednich środków zapobiegających podobnym wypadkom.
Ustalenie okoliczności i przyczyn wypadku przy pracy powinno przebiegać zgodnie z rozporządzeniem Rady Ministrów z dn. 01.07.2009 r. w sprawie z ustalenia okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy (Dz. U. nr 105, poz. 870).
Obowiązki pracodawcy w zakresie zgłaszania i rejestrowania wypadków przy pracy:
Przepisy, wzory dokumentów, postępowanie - [link - strona GIP]