
11 kwietnia br. w siedzibie Powiatowego Centrum Kształcenia Ustawicznego w Chrzanowie odbyło się spotkanie informacyjne dla pracodawców z powiatu chrzanowskiego pod tytułem „Zatrudnianie cudzoziemców w Polsce – wymogi prawne i kontrola instytucji państwowych”.
Adresatami konferencji byli przedsiębiorcy zatrudniający lub planujący zatrudniać cudzoziemców, a obowiązujące przepisy prawne przybliżyli przedstawiciele Okręgowego Inspektoratu Pracy w Krakowie, Placówki PCKU Straży Granicznej w Krakowie oraz Wojewódzkiego Urzędu Pracy w Krakowie.
Nadinspektor Pracy Marek Modrzejewski oraz inspektor pracy Krzysztof Szumiec, w ramach realizacji kampanii Państwowej Inspekcji Pracy promującej zatrudnianie cudzoziemców zgodnie z polskimi przepisami, przybliżyli pracodawcom przepisy dotyczące legalnego zatrudnienia cudzoziemców w Polsce. Inspektorzy zwrócili szczególną uwagę na zmiany dotychczasowych przepisów na mocy wchodzącej w życie ustawy z dnia 20 marca 2025 r. o warunkach dopuszczalności powierzania pracy cudzoziemcom na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej. Inspektorzy podkreślili, że celem nowych przepisów jest ograniczenie nadużyć w zatrudnianiu cudzoziemców, usprawnienie procedur, zmniejszenie zaległości w załatwianiu spraw przez urzędy oraz pełna elektronizacja postępowań. Nowe regulacje mają również na celu zmniejszenie obciążeń administracyjnych dla pracodawców i przedsiębiorców, zapewnienie większej elastyczności w zatrudnianiu oraz zwiększenie kontroli nad legalnością zatrudnienia cudzoziemców.
Na koniec spotkania inspektorzy odpowiadali na pytania uczestników spotkania. Przedsiębiorcom przekazano broszury informacyjne Państwowej Inspekcji pracy.
Więcej szczegółów dotyczących realizowanej kampanii można znaleźć na stronie cudzoziemcywpracy.pip.gov.pl